FAQ – Teknisk uppgradering
Vi byter ut din nuvarande utrustning mot en baserat på helt ny teknik för att:
- Framtidssäkra nätverket: Vi bygger om nätet med ny teknik till ett nät som är mer effektivt, miljövänligare, säkrare och som klarar av högre hastigheter.
- Möta ökade behov: Det nya nätet stödjer både nuvarande och framtida tjänster, så som snabbare internet och fler anslutna enheter.
För dig som kund är det ingen skillnad. Tekniken bakom är det enda som ändras.
Nej, din abonnemangshastighet påverkas inte av bytet. Den nya utrustningen är dock framtidssäkrad och kan klara högre hastigheter om du i framtiden väljer att uppgradera ditt abonnemang hos din tjänsteleverantör.
IPTV och IP-telefonin kommer att fungera som vanligt.
- Kontrollera anslutningar: Se till att alla kablar är korrekt inkopplade.
- Starta om alla enheterna: Starta om både den nya utrustningen och din router och ev. andra kringutrustningar.
- Kontrollera lampor: Se till att ”Power”- och ”PON”-lamporna (eller ”LINK”-lampan alternativ ””-lampan beroende på modell) lyser stadigt på den nya utrustningen.
- Om problemet kvarstår, kontakta din tjänsteleverantör.
Då kontaktar du din tjänsteleverantör om du har fått routern från dem, alternativ din routertillverkares support.
Vid problem efter din uppgradering kontakta din befintliga tjänsteleverantör.
Sammanfattning
Byte av din utrustning innebär en teknisk uppgradering som ger bättre prestanda och framtidssäkerhet. För dig som kund förändras inget, och du kan fortsätta använda dina befintliga tjänster som vanligt.