Innan du gör en felanmälan
- Kontrollera att alla kablar är ordentligt anslutna.
- Kontrollera att alla lampor lyser eller blinkar på din utrustning (dator, tv-box, router, telefonidosa och så vidare).
- Koppla bort egen router eller annan enhet så att din dator sitter direktkopplad till bredbandsuttaget eller till din fiberswitch.
- Starta om all utrustning genom att dra ur alla strömsladdar och koppla in dem igen efter 5-10 minuter.
Så här går en felanmälan till
- Din tjänsteleverantör felsöker tillsammans med dig över telefon.
- Tjänsteleverantören löser ditt problem eller finner att det eventuellt kan vara fel i accessnätet eller fastighetsnätet.
- Vid fel i accessnät eller fastighetsnät kontaktar tjänsteleverantören Open Universe för att göra felanmälan. Open Universe felsöker och lämnar besked till tjänsteleverantören med felsökningsresultat. I förekommande fall så vidarebefordrar Open Universe ärendet till fastighetsnätsbyggaren.
- Tjänsteleverantören återkommer till dig med besked.
Kontaktuppgifter
På Open Universe webbplats hittar du kontaktuppgifter till samtliga tjänsteleverantörer.
Klicka här för att komma till Open Universe
Pågående anslutning
Har du frågor om en pågående beställning av fiberanslutning kan du kontakta din kontaktperson hos Kumbro Stadsnät. Om du inte vet vem det är är det bara att ringa oss på telefon 019-673 22 60.
Koppla in utrustningen
Behöver du hjälp med att koppla in din utrustning för första gången finns en kopplingsguide här:
Kopplingsguide
Frågor om Tjänsteportalen
Om du har problem med att skapa användare och komma åt självvalsportalen ska du vända dig till slutkundssupport på Open Universe tel: 0770-82 55 55
Avgrävning eller kabelskada
Vid kabelskada eller avgrävning ska du kontakta vår servicepartner Transtema.
felanmalan.kumbro@transtema.com
Telefon: 019 – 22 24 00